ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند. اما آبهای اطراف ژاپن سال هاست که ماهی تازه ندارد.
بنابر این برای رساندن غذا به مردم ژاپن قایق های ماهی گیری، بزرگتر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند.
ماهی گیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند به همان میزان برای بازگشت زمان بیشتر نبود .اگر بازگشت از چند روز طول می کشید ها، دیگر تازه اند وژاپنی ها مزه این ماهی را نمی پسندیدند..
برای حل این موضوع. ، شرکتهای ماهیگیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند. آنها ماهی ها را گرفته اند وروی دریا منجمد می کنند. فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهی گیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.
اما ژاپنی ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه شدند و مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند.
بنابر این شرکتهای ماهیگیری مخزنهایی را در قایقها کارگذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری می کردند .ماهی ها پس از کمی تقلا آرام می شدند و نمی کردند. آنها خسته و بی رمق ، اما زنده بودند.
ژاپنی مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ها می دهند. زیرا ماهی ها روزها حرکت کردند و مزه ماهی تازه را از دست دادند.
پس شرکت های ماهیگیری باید این موضوع را بگونه ای حل می کردند.
چطوری میندید تازه بتونید؟
اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟
رون هوبارد در اوایل سالهای ۱۹۵۰:
"بشر تنها در دریافت با محیطی چالش برانگیز به صورت غیرعادی پیشرفت می کند"
برای نگه داشتن ماهی تازه شرکتهای ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایقها استفاده می کنند اما حالا آنها یک کوسه کوچک را دارند. داخل هر مخزن می اندازند.
کوسه چندتائی از ماهی ها را می خورد اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سرزنده به مقصد می رسند، زیرا برای فرار از کوسه تلاش می کنند.
رقابت و مزیت های رقابت:
شما هر چه با هوش تر، مصرتر و با کفایت تر باشید از حل یک مسئله بیشتر لذت می برید.
گاهی اوقات کوسه ها برای پیشرفت و توسعه لازمند.
بهتر است :
به جای دوری جستن از مشکلات به میان آنها شیرجه بزنیم .
از بازی لذت ببریم.
اگر مشکلات و تلاشهایمان بیش از حد بزرگ و بیشمار هستند تسلیم نشویم، ضعف ما را خسته می کند، به جای آن مشکل را تشخیص و حل کنیم.
"اگر به اهداف دست یافتیم، اهداف بزرگتری را برای خود تعیین کنیم."
#گاهنامه_مدیر
@gahname_modir